Rapunzel og Pascal cupcake

Sidste cupcake til Imercos foto-cupcake konkurrence; inspirationen var fra min ældste datters ynglingsfilm "To på flugt" ... eller som Victoria ville sige det "vi skal se MaxImuss" ... og til alle dem som ikke havde bemærket det (ligesom jeg) er Maximus filmens absolutte hovedperson og den SEJESTE hest/ superhelt nogensinde - hvis man spørger Victoria:)

Nu håber jeg at jeg kommer i betragtning til en af præmierne i konkurrencen; denne tog mig 2 dage at lave (inkl tørretid) hvor jeg har siddet lænet koncentreret over bordet i en position der kunne gøre Quasimodo helt lige at se på. Så skulle jeg være heldig at vinde, er det første jeg gør, at kravle ned i Imerco og hive en af deres OBH-shiatsu massage sæder hjem, lime den fast til mig selv med gaffa-tape og gå rundt med den 24-7.

Men hold op en hård konkurrence - der er godt nok rigtig rigtig mange super flotte cupcakes, og også mange der er væsentlig flittigere end mig; kan se der er 2 deltagere der har indsendt hhv. intet mindre 63 og 48 billeder (!!!) af deres flotte cupcakes indtil videre (konkurrencen slutter søndag), sikke et imponerende engagement, må indrømme at jeg mister pusten og melder fra nu.
Men dejligt også at gense mange af de cupcakes som jeg selv var med til at bedømme i årets miss cupcake, for der var så mange flotte med i miss cupcake 2011, som også burde have fået en præmie - det var virkelig svært at skulle være meddommer og fravælge for at vælge. Jeg er ikke sikker på at jeg stiller op som dommer igen næste år.
Miss cupcake vinderen fra 2010 figurere også, så det er et dejligt gensyn med hendes flotte og charmerende "prinsessen på ærten/ prinsessedrømme", den er simpelthen så fin!

Summa summarum; det har været sjovt at sidde og hygge med at pynte og være deltager af årets Imerco DM, min datter har været en meget begejstret modtager:) Jeg ser frem til næste måned, hvor jeg har et spændende kage-projekt undervejs.

Arbejdsgangen til de interesserede:
Dag 1: Formede hoved og torso. Jeg brugte en relativt tyk kage-ståltråd som rygrad og satte figuren til at tørre i en cake-dummy. Hoved-enden lavede jeg en krølle på ståltråden, så den sad ekstra fast og ikke drejede rundt når jeg skulle modellere ansigtet. Brugte en MASSE tylose for at speede tørre-processen op og have en god hårdhed i fondanten til at kunne forme ansigtstræk uden at det hele flød ud. Hold op hvor det drillede at forme en næse som Rapunzels!
Dag 2: Kjole, ben, arme og ikke mindst 1 millliard gule pølser til håret. Jeg lavede pølser som hår istedet for et samlet stykke, for at det ikke skulle blive for tungt/ hive for meget og Rapunzel til en evig stjerne-kigger:). Senere kunne jeg lave Pascal og håndmale figuren.

Rigtig god dag til jer alle:)

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Modellerings chokolade

Opskrift: Flødeboller med vaffelbund

Icing Cornet/ kræmmerhus tutorial