26. september 2012

Opskrift: Banan-choko cupcakes.



Jeg har arbejdet et godt stykke tid på at lave en rigtig god "blød" fugtig men luftig banan-cupcake opskrift, og her er resultatet:) De anvendte cupcake forme er købt i IKEA mener det var 50 forme for 6,50 kr.

Opskrift til ca 15 cupcakes.

Ingredienser:
285 g mel
2 tsk natron
1 tsk bagepulver
75 g usaltet smør, stuetemperatur
50 g saltet smør, stuetemperatur
200 g lys muscovado sukker/ brun farin
200 g mørk chokolade, hakket groft
1 tsk stødt kanel
3 store æg
4 store modne bananer, most
2 dl sødmælk
2 tsk vanilllesukker

Fremgangsmåde:
Tænd ovnen på 170 grader.
Bland smør og sukker godt sammen. Tilsæt æggene, et af gangen.
I en seperat skål blandes de tørre ingredienser, tilsæt herefter til dejen sammen med mælk og bananer samt hakket chokolade.
Kom dejen i forme, bag i ca 25 min ved 170 grader.

Velbekomme:)

3 kommentarer:

  1. Uhmmm lyder gode. Jeg bagte også banan/chokolade kager/muffins i går. Kagerne braste sammen på midten (?!), men muffinsene blev gode :D

    SvarSlet
  2. Hej Nanna
    Mmm, smager også bare skønt:) Var de ok da du tog dem ud og så braste sammen? - så skal de bare lige have lidt længere tid i ovnen.
    Rigtig god bagelyst:) Mvh Lise

    SvarSlet
  3. Muffins blev helt fine, men kagerne sank sammen kort før de var færdig i ovnen. Jeg forsøgte endda to gange! Jeg fik dog skjult "fordybningen" lidt med masser af chokolade i mønster over :D

    SvarSlet