DIY: 3D græskar kage

2012s sidste halloween fest blev afholdt igår. Jeg lavede dette græskar som fælles projekt til børnene. Jeg lavede den orange del af græskaret mens børnene sørgede for at komme blade, drabelige blomster og farligt krymmel på kagen. Jeg var så imponeret over hvor umage de alle gjorde sig - og sikke de hyggede sig med at pynte kagen.

1: Stabel kagen.
2: Kom den i fryseren i 15 min - dette gør det nemt at skære i kagen uden at lagene skrider.
3: Skær kagen først til en rund kugle, skær derefter indhak i kagen.
4: Form øjne, næse og mund ud af cakepop dej (bland kagedej og smørcreme indtil det har rumkugle konsistens). skal bare "trykkes" fast på kagen.
5: Smør derefter et tyndt lag smørcreme ud over kagen som kan lime fondanten.
6: Overtræk med orange fondant.
7: Lav stilk og blade. Ønsker du en dybere 3D effekt kan du airbrushe orange i furerne eller duste med en blød pensel som du har dyppet i orange pulver farve (anvender du sidste metode så dyp lige penslen på et stykke køkkenrulle, så undgår du overskudsfarve som laver "pletter").


 Her har Julie anvendt min rose mould (købt hos specialkøbmanden i Rødovre) sammen med dødningehovede krymmel fra sofisticake.dk (Roskilde)
Her er så det færdige resultat af 2012's kage sjov for børnene.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Modellerings chokolade

Opskrift: Flødeboller med vaffelbund

Icing Cornet/ kræmmerhus tutorial