DIY: Cupcake fad i 2 etager

Jeg kan vist lige nå at dele denne halloween/ cupcake-fad DIY med Jer inden Halloween weekenden. På fredag skal jeg ned i vores store piges børnehave og lave halloween cupcakes med ungerne hvor jeg skal bruge dette cupcake fad. Det bliver bare rigtig hyggeligt og jeg glæder mig!
 
 Her er så det endelige resultat... godt nok med cupcake-dummies:)
 
 Indkøbsliste:
2 cakedrums
Sort og orange silkepapir
Husholdningsfilm
(alternativt til silkepapir og husholdningsfilm kan anvendes filt som limes på)
Øjne: små og store
Spritpen sort
Orange filt
Silkebånd 12 mm.
Knappenål til at sætte silkebåndet fast med.
Flamingo kugle ca 2-2½ cm i diameter.
Hvidt filt
1 grill pind (træ)
Hurtig lim.

Fremgangsmåde.


Kom silkepapir ovenpå cakedrum og dæk overfladen med husholdningsfilm.
Alternativt kan man bruge filt som limes fast.
Kom sort silkebånd rundt om og sæt den fast med en knappenål.
Klip nogle græskar og dekorer med øjne som limes på og en sort spritpen.


Tag en 10 cm høj cake dummy og dæk den med sort silkepapir, som enten sættes fast med tape eller lim. Lim derefter dine græskarhoveder på.
Anvend derefter det øverste kagefad/ cakedrum som skapelon til spøgelse. Klip rundt om fadet.
Lav et lille hul til at sætte din grill-pind ned i. Jeg anvendte en meget lille skruetrække jeg har til kageting, og "skruede" hullet som jeg bagefter satte grillpinden ned i og hele vejen gennem cakedummien ned til nederste fad. Så hænger det hele sammen. Ønsker du ikke et spøgelse kan du blot lime cakedrums og cakedummies sammen.
Tag nu din flamingokugle, sæt den fast til grillpinden. Lim nu den hvide filt cirkel fast på flamingokuglen ved hjælp af hurtig lim. Lim derefter øjenene på.

Voila!

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Modellerings chokolade

Opskrift: Flødeboller med vaffelbund

Icing Cornet/ kræmmerhus tutorial