Opskrift: Heksefingre

Småkage fingre til en uhyggelig Alle Helgenes Aften.

Ingredienser:
200 g Usaltet smør, stuetemperatur.
1,25 dl sukker
1,25 dl muscovado sukker/ brun sukker.
1 æg
1 tsk vanilleekstrakt eller 2 tsk vanillesukker
750 ml mel
1 tsk bagepulver
30 smuttede og tørre mandler
Pastafarve (ovenfor er anvendt XXred)

Til ekstra effekter (ikke vist på billedet)
Evt. rødt indfarvet sukker
Evt. rød kage-gel.

Fremgangsmåde:
Kog og smut mandlerne. Når de er tørre i overfladen males de med pastafarve. Sæt til side så de kan tørre.
Pisk usaltet smør og sukker grundigt til er luftigt  i konsistensen. Bland herefter æg og vanilleekstrakt i.
I en seperat skål blandes de tørre ingrendienser. Disse tilsættes lidt efter lidt til smør-blandingen. Ælt evt. til sidst med hænderne.

Del nu dejen op i ca 30 portioner. Lav aflange fingre, og lav knoerne ved at skære hhv. 2 og 3 revner. Tag en mandel og sæt den i som negl.
Ønsker du en ekstra drabelig effekt kan du indfarve lidt alm. sukker med rød pastafarve og så dyppe fingerens ende ned i der hvor fingeren ville have siddet fast på hånden.

Kom de færdig formede småkager i køleskabet i ca 30 min. Dette hjælper med at få dem til at holde formen og ikke flade ud.
Tænd for ovnen på 180 grader. Bag i 12 min. Lad herefter småkagerne afkøle  inden servering.

En anden effekt er at købe noget kage-gele i rød og smøre på ved neglelejet, så det ligner bloddryppende fingrenegle.

Rigtig god fornøjelse!

Kommentarer

  1. Hvor er de fantastiske. En dejlig nem idé jeg helt sikkert skal bruge til den halloween aften jeg planlægger på jobbet.
    Tak :-)
    Mvh Rikke

    SvarSlet
  2. Jeg havde faktisk disse med til kagedag på mit job - var et stort hit, folk syntes de var så sjove:)
    Rigtig god bagelyst!

    SvarSlet
  3. elsker dine mange fine kager :) disse er også skønne - dem må jeg i køkkenet og selv kreere :) du skrev i et andet indlæg at du ville lægge alt halloween halløj et andet sted, men kunne ikke lige greje hvor?

    deltag evt i min lille give away http://krea-kaos.blogspot.dk/2012/10/bloggens-frste-give-away.html :)

    vh sandra

    SvarSlet
  4. haha nu fandt jeg fanen ovenfor med halloween ;)

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Modellerings chokolade

Opskrift: Flødeboller med vaffelbund

Icing Cornet/ kræmmerhus tutorial