Familie gummibåds kage

 
Denne kage var til en 40 års fødselsdagsfest hvor fødselarens kone ville overraske ham med en dekorations-kage af familien i tegneserieudgave. Ønskerne var: Familien, gummibåd, giraf, løve, sommerfugl og balloner. Sidste måtte jeg droppe da der ikke var en ledig plads hvor det passede ind i kage designet. Mht. fyld fik jeg relativt frie hænder, dog ønske om masser af chokolade og lidt knas.
Et stort tillykke med fødselaren herfra.
 
Om kagen:
Chokoladekage med følgende lag/ fyld:
- chokoladeganache over et lag belgisk orange chokolade
- blåbær-brombær mousse med hakkede stykker hvid chokolade
- Chokolade-mandel praline med kandiserede hasselnødder.
 
Pynt: Wilton fondant.
 
Denne gang bestilte jeg gennem Specialkøbmanden, de sender med postdanmark. Fordelen var at de sælger de store pakker wilton fondant (ca 2,2 kg) samt at ved bestilling over 600 kr er fragten gratis. Så der var en stor besparelse at hente hjem. Der er en del børnefødselsdage i familien så jeg fik købt en masse fondant hjem, dejligt.
 
 


Kommentarer

  1. Super flot kage, Ha en dejlig dag

    SvarSlet
  2. Jeg er fuldstændig vild med denne kage, samt alle de andre.

    SvarSlet
  3. Tusind tak skal i have! Det var rigtig skønt at lave noget lidt anderledes denne gang, har tænkt at stilen også passer rigtig godt til påske kagerne:)

    SvarSlet
  4. Hvor er den sjov. Du er super til at modellerer :D

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Modellerings chokolade

Opskrift: Flødeboller med vaffelbund

Icing Cornet/ kræmmerhus tutorial