Hjemmelavet hunde-billederamme



Her en lille beskrivelse på hvordan der laves en billederamme der ligner en hund.

Børnene i vores datters børnehave har en rigtig sød tradition for at alle forældre laver billede ramme til børnenes tøj-skabe i entreen. Børnene synes det er mægtig hyggeligt at se familierne på lågerne.
Jeg havde set denne ide fra Disneys Art attack, målte skabets låge op i børnehaven - og så skyndte jeg mig hjem og til pap og saks.
Allerførst skal laves en billede kollage, som er min. 3-5 sm mindre en skabslågens længde. Samme gælder for højden, men en hund/ dyr skal alligevel ikke have en helt firkantet mave. Billederne skal ikke gå helt ud til kanten - efterlad 1 cm.
Herefter klippes rammen, igen bruges samme mål som kollagen (på billedet er den ca 1 cm tyk). Limes herefter på.
Jeg lavede et hjerteformet hoved, satte dråbeformede øre på, ovale øjne og snude og så en s-formet tunge. Ben var 4 tykke L-formede stykker som limes på bagsiden, ligesom halen.
Billedet her er inden laminering (mange lys-reflekser på billedet efter laminering).

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Modellerings chokolade

Opskrift: Flødeboller med vaffelbund

Icing Cornet/ kræmmerhus tutorial