Oldemors 90 års kage


Kagen var til min dejlige Mormors 90 års fødselsdag (18 juli - samme dag som Nelson Mandela:). Jeg tror det er lang tid siden jeg har haft så store nerver på pga. en kage, men vores Mormor/ Olde er et helt specielt dejligt menneske - jeg kunne sige 1000 rosende ord, og stadig ikke have sagt det hele. Jeg ville bare have at alt skulle være perfekt... og når man har det sådan, ja, så laver man lidt fejl her og der... typisk, ik? :)

Designet til kagen skulle være et stort sammensurium af en skøn sommerdag, så jeg fik lavet æbler, vindruer, marguritter, sommerfugle-lavendel, guldsmede og roser - alt pynt er lavet af Wilton fondant as usual. Rose-blonderne er lavet vha. laze-mould købt hos deleukste taarten shop.
Guldsmedene fremstår ikke særlig pæne på billedet, men var fint vellykkede heldigvis:)

Kagens indhold:
Chokolade kage og luksus lagkagebunde.
Hindbær-mousse rørt med hvid chokolade
Smurt op med chokolade ganashe
Overtrukket med Zelandia marcipan.

Det var en rigtig dejlig dag med masser af solskin og hyggeligt selskab:)

Nu må I alle sammen have en absolut skøn sommeruge!!!

Kommentarer

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Modellerings chokolade

Opskrift: Flødeboller med vaffelbund

Icing Cornet/ kræmmerhus tutorial