Carolines fødselsdagskage



D. 29 december blev vores skønne lille spirrevip Caroline 3 år - og hun havde glædet sig rigtig længe til at blive en rigtig stor pige samt til at få en kage. Ønsket til kagen var LYSERØD. Favorit figurer er Megamind og My Little Pony (Pinkie Pie og Spike) så de skulle selvfølgelig på kagen:) Derudover satte jeg Kitty på, samt fyldte resten af kurven med gaver og blomster.
Den store ballon, diamanter samt guldsnore er købt i Tiger forretningen.
Det var rigtig sjovt at komme ind med kagen fordi den netop blev så STOR med ballon toppen. Jeg havde fundet noget helium på internettet, så på bordet ved alle børnenes pladser havde jeg bundet en ballon fast til deres serviet - og sikke en masse leg der var med ballonerne.

Ovenstående kollage er lavet af min svigerinde Marea.


Kagen:
Chokoladekage
Hvid chokolade mousse
Smurt op med karamel creme.
Overtrukket med marcipan.

Marcipanen er købt uden farve tilsat. Jeg malede overfladen af marcipanen med dust-farve (dust/ pulverfarverne skal blandes med enten alkohol eller citronsaft til dette formål)

Billede kvaliteten er desværre meget dårlig, men bogstaverne glintrede simpelthen til den store guldmedalje: Jeg havde tørret bogstaverne, derefter "malet" dem med tylose-lim (1 del tylose blandet med 20 dele kogt vand) og derefter drysset rigeligt med spiseligt glimmer. Derpå lod jeg det tørre og så var det let at lime bogstaverne fast på luftballon-kurven med lidt tylose lim.

Kommentarer

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Modellerings chokolade

Opskrift: Flødeboller med vaffelbund

Icing Cornet/ kræmmerhus tutorial