Opskrift og ide til Halloween boller

Så er det desværre ved at være slut for Halloween for denne omgang! Pigerne og jeg har hygget os med blandt andet disse Halloween knogler. Lige inden vores gæster kom spurgte min ældste pige, hvorfor jeg dog ikke havde kommet hvid glasur på så det lignede ægte knogler.... :) 


Jeg har brugt nedenstående opskrift:) Skulle jeg gøre noget anderledes næste år var det at gøre rørknoglerne endnu længere end vist på billedet. Rigtig god fornøjelse!

Ingredienser:
50 g gær
5 spsk lunkent vand.
50 g smør
3 dl sødmælk
8-9 dl hvedemel
½ tsk kardemomme (kan undlades)
1 æggeblomme til pensling blandt med lidt vand.
lidt salt
1 spsk sukker.
Kanel til pynt.
 
Tænd ovnen på 210 grader.
 
Bland gær og lunkent vand. Smelt smøret i en gryde og tilsæt mælken når smøret er smeltet, tag derefter gryden væk fra kogepladen. Kom mel op i gær-blandingen og tilsæt derefter smør-blandingen. Tilsæt kardemomme, sukker og salt.
 
Lad bollerne hæve i 30 min.
 
Bag i ovnen ved 210 grader i 10 min.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Modellerings chokolade

Opskrift: Flødeboller med vaffelbund

Icing Cornet/ kræmmerhus tutorial